영어독서지도사
영어독서지도사(YBM) 필기시험문제_예상문제
영어독서지도사(YBM) whosebaby 독후활동
영어독서지도사 Lesson Plan-Sample
<영독사 1차시 수업> 1. ‘리딩은 책 읽어주기를 통해 자연스럽게 습득되는 것이 아니기 때문에, 수학을 가르치는 것처 럼 아이들에게 기초부터 차근 차근 가르쳐야 된다.’라는 이론적 기반을 가진 학습법은? 2. ‘교사 중심이 아니라 학습자 중심이고, 편안한 분위기에서 양질의 문학작품으로 수업을 진행하 며, 전체적인 의미에 초점을 둔’ 학습법은? 3. Balanced Literacy 4. NRP(National Reading Panel)에서 말하는 리딩의 5대 요소 5. 예) The teacher reads out an invitation card. Students listen carefully and make notes about the details. 예) Encourages students to focus more on understanding the main ideas of a passage than understanding every word while reading. 6. Visual Literacy 7. Kinesthetic Learner/ Visual Learner/ Auditory learner 8. Read Aloud/ Shared Reading/ Guided Reading <영독사 2차시 수업> 1. 책의 제일 겉면, 겉면을 펼쳤을 때 겉면과 내지를 연결하는 페이지, 그 다음으로 제목과 출판 정보 등이 있는 페이지의 이름을 순서대로 말한 것은? 2. 글과 그림 사이의 관계 3. 상호텍스트성 4. 책의 제본 상태에 따른 명칭 5. Before Reading 6. During Reading 7. After Reading 활동 8. 전래동화의 종류 Fables/ Fairy tales/ Myths/ Hero stories 9. 전래동화 1. 마더구스 혹은 너서리 라임에 대한 설명과 종류 2. ‘A Hunting We Will Go’ Jack and Jill Old Mother Hubbard Hey Diddle Diddle 3. Alliteration이 잘 맞는 마더구스 4. Three Cueing System . 5. Phonemic Awareness 6. (T / F) Syllable is a unit of speech that consist of at least one vowel. (T / F) Phoneme is the smallest unit of sound in spoken language. (T / F) Grapheme is a letter or letter combination that represents a single phoneme. (T / F) Onset includes all the sounds from the vowel to the end of the syllable. 7. Syllables Crocodile/ blueberries/ caterpillar/ butterfly/ bridge <영독 4차시> 1. Voiceless Sound 2. hard c/ soft c 3. hard g/ soft g 4. 장모음 학습에서 단어의 제일 마지막에 오는 ‘e’ some/ cake/ rope/ like / have/ cape/ vine/ cube/ come/ give 5. Consonant Digraph 6. ① High Frequency Words List ② Alliteration - ③ Word Family - ④ Tongue Twisters – 7. Phoneme /f/를 나타내는 Grapheme 8. Silent Letter <5차시> 1. TPR 2. Retelling Making Connection Identify Genres KWL Chart Character Traits Story Elements Summarizing drawing conclusions Author’s purpose Making predictions Sequencing Compare and contrast 3. 4. 독서능력 평가지수 <6차시> 1. Explicit Instruction Implicit Instruction Association Instruction Capacity Methods Multimedia Method 2. Flash cards Miming and TPR Enumeration Realia 3. Fluency 4. WPM 혹은 WCPM 5. 어휘 구분
<Profile of the students>
•Age & grade : kinder garden
•Language level : they have been studying english for 1 years 1 and a half hours each, 3 times a week
•Size of the class : 8
•Time condition : 50 minutes
<Content>
a.Phonemic Awareness :
b.Phonics : rhyming words with baby
c.Vocabulary :
d.Comprehension :
üBefore Reading :
üDuring Reading : rause and ask questions
üAfter Reading :
e.Fluency : echo reading, fill in the gap reading
f.Main Expression :
g.Grammar :
h.Writing :
Objectives: By the end of this lesson, Student should be able to
독후활동
//프린트 선행(앞은 검은색, 뒤는 실제 동물(얼룩말, 코끼리, 기린, 북극곰, 판다)
look what i point 내가 가리키고 있는 것 좀 봐
guess whose baby it is? 누구의 아기일까?
it has black and white stripe 검고 흰 줄무늬를 가졌어
zebra's baby 얼룩말 아기
whose baby is it? 누구 아기일까?
it's got a long trunk 코가 아주 길지
elephant's baby 코끼리 아기
whose baby is it? 누구 아기일까?
it has lots of spots all over its body 온몸에 점이 있네
gifaffe's baby 기린 아기
whose baby is it? 누구 아기일까?
it's got white fur 흰색털이 나있어
it lives in north pole 북극에 살아.
polar bear's boby 북극곰 아기
whose baby is it? 누구 아기일까?
it has black spots around its eyes 눈에 둥글에 검은 점이 있어
panda's baby 판다의 아기
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